mandag 18. oktober 2010

Smak og se at det er bedre enn cola!

 Lørdag formiddag jobba jeg. Torsdag fant vi nemlig ut av at det skulle være influensa A vaksine-kampanje i Guinea-Bissau.Alle barn mellom 6 mdr og 5 år skulle få tilbud om vaksine, og derutover alle gravide, diabetikere og helsepersonell. Dette kom litt brått på oss, og problemet er at veldig mye av basis-registreringen dreier seg om vaksiner. Så vi skal helst få registrert hvis de får en vaksine. For eksempel en influensa vaksine. Så det var bare å glemme to-do-lista, og sende assistenter ut til vaksineringsstasjonene. Og ut selv, for å supervisere.
 Det vil si: Sitte og kikke på at de gjør det de skal. Og rette på dem hvis de ikke gjør det, men det var ikke et stort problem der jeg var. Uansett førte det til at jeg jobba lørdag formiddag. Det vil si: satt. (Jag vil bara sitta her med benen i kors – som Lisa Ekdahl synger)



Noen gruet seg til å få sprøyte
                                                   Andre skjønte ikke hva som foregikk.












Jeg ble tørst, og gikk til nærmeste kiosk for å kjøpe meg en cola.
Har dere kalde brus? – Nei, ikke kalde.
Men dere har brus? – Ja.
Da vil jeg gjerne ha 2 cola. (en til meg, en til assistenten) – Vi har ikke cola, vi har bare denne brusen her. (viser en brus jeg aldri har sett).
Okay, hva koster den? – 500 cfa (ca 6 kr).
Hæ, det er jo dyrere enn cola? – det er fordi den er BEDRE enn cola. Bare smak, så skal du se!



Spennende... bedre enn cola, da gitt!

Hva tror dere den smakte..?


JULEBRUS!!



Lykken er en julebrus i varmen.



8 kommentarer:

  1. Supervisere? Er det sånne klokkevisere som aldri viser feil tid? Må være noe sånt..

    Du får ta med deg julebrusen hjem. Eksotisk julebrus til jul! (Nytt jungelslagord)

    SvarSlett
  2. Fantastisk. :)

    SvarSlett
  3. Den va go', Grethe! Smakte den verkeleg julebrus? Då er det ikkje løgn, heller, for julebrus er faktisk betre enn cola. Hurra for julebrus!
    Elles syns eg det var flott med bilete og greier, forstår berre ikkje at du får tid til det når dokke har det så travelt. Er det mindre varmt der nede nå? Eg burde ikkje spørja om det, for nå har dei meldt snø her i morgon, æsjogusj. Snakkast! Mor

    SvarSlett
  4. Så bra, julebrus er mye bedre enn cola:) Her har det og snødd, og snøen har lagt seg litt! Uff og huff.

    SvarSlett
  5. Ingen snø i London, heller ingen varme på rommet så langt, og ingen julebrus. depressing... :P

    SvarSlett
  6. Varm julebrus er nok betre enn varm cola, men ingenting slår ein kald ein! Cola altså!! KALD COLA NAM NAM!!

    SvarSlett
  7. Hehe, jeg tror faktisk at jeg vil foretrekke cola, også på en varm dag.. men det var så overraskende med julebrus-smaken at jeg falt fullstendig. Jeg har kjøpt en til.

    SvarSlett
  8. No har me set på desse beina ei stund.. kva tid kjem det noko nytt?

    SvarSlett