lørdag 24. juli 2010

Litt (mest) om dyr jeg har møtt

Foran leiligheten min, er det en liten gård. Der står det en lettere vaklevoren benk som jeg ikke har prøvd å sitte på ennå, og et par planter som jeg tror Ane (som bodde i leiligheten da jeg var her sist) har kjøpt. Jeg har egentlig tenkt å benytte meg av at jeg har denne lille private kroken, men foreløbig blir den bare brukt av dyr. Om natta. Fortrinnsvis katter. Og de BRÅKER! Spesielt når de slåss, om natta. Da blir jeg sur.. Ekle er de også, kattene. Men nå har jeg nesten aldri vært en dyrevenn, så jeg er nok ikke helt objektiv...

Det bor en liten firfisle like ved døra mi. Jeg ser den noen ganger når jeg går eller kommer. Den er søt, og hjertelig velkommen til å fortsette å bo der (er det ikke noe med at firfisler spiser mygg også – i så tilfelle er den dobbelt hjertelig velkommen!).

Veldig mange har griser her nede. De er veldigsøte når de er veldigsmå (da ligner de jo faktisk marsipangriser (hvis de er hvite)), og utroligekle når de er store, feite og hårete! Jeg så en av de små søte grisene bli overkjørt sist uke. Bilen kjørte rett over bakfoten dens, og den lille grisen løp videre, med den ene foten hengende slapt ned bak seg, og HYLTE (som en gris..). Stakkars lille grisen. Hvordan var reglen om grisene igjen? Den første lille grisen fikk lov å gå på isen, den andre lille grisen fikk lese i avisen, den tredje lille grisen fikk... lua til polisen(?) Nei, jeg husker visst ikke resten.

Ingen mus i mitt hus, derimot:
noen kakerlakker,
endel maur,
enkelte (små) edderkopper.

Og så har jeg hatt en liten parasitt i magen. Men den er borte nå :)

9 kommentarer:

  1. Hehe Grethe. Du har arvet noe fra mor ser jeg:)Bra at parasitter er borte, og at du hvertfall finner noen dyr/insekter/whatever som du liker der nede:)

    SvarSlett
  2. Lille kattepus, hvor har du vært?
    - jeg har vært hos mamman min.
    Lille kattepus hva gjorde det du der?
    - jeg fikk melk av mamman min.
    Lille kattepus nå husker jeg ikke mer.
    gris

    SvarSlett
  3. Ane, da..
    Lille kattepus, hvor har du vært?
    -jeg har vært hos mammaen min.
    Lille kattepus, hva gjorde du der?
    -jeg STJAL melk fra mammaen min.
    Lille kattepus, hva fikk du da?
    -jeg fikk ris på halen min..
    Lille kattepus, hva sa du da?
    -mjau, mjau, halen min..

    SvarSlett
  4. lille kanin -nanananananana
    lille kanin - nananananana :D

    SvarSlett
  5. Etter at jeg ble far, har jeg holdt meg unna griseri...
    Men det er kanskje feil, det er nå griseriet begynner? Jeg husker uansett ikke regla.

    Men du kan da spise'n (grisen).

    SvarSlett
  6. Bedre med en gris i magen enn fem på taket, som jeg pleier å si...!
    Snakka forresten med Ane- hun har ikke kjøpt blomstene... noen prøver å lure deg!

    SvarSlett
  7. Pøh, Bjørnar, du vet ikke engang hvem Ane ER..

    SvarSlett
  8. Jeg vet mer enn du aner Grethe... min innflytelse strekker seg langt- ører og øyne overalt! Ravner, ulver, alle nattens dyr tjener meg...

    SvarSlett
  9. Lille pusekatt, bla bla bla...
    Jeg FIKK melk hos mamman min
    Lille pusekatt bla bla bla
    Jeg fikk KOS på halen min

    : )

    SvarSlett