fredag 17. juni 2011

En liten bit hverdag

Hvis man ikke har fått i seg frokost før arbeidsdagen begynner, kan man få kjøpt sandwich hos Fatinha, som står rett utenfor porten vår. Hun har et lite bord, med et spann (!) majones, et brett kokte egg, en boks med fiskesnask (vi vet ikke helt hva som er i fiskesnasket, men det er grønt, og smaker godt) og en kasse med brød og løk. En fiskesnasksandwich koster 4-5 kroner og består av et halvt brød (baguette lignende) med majones (mye), fiskesnask, løk, egg og pepper.




Hverdagens usunneste vane, er kjøpt i den lokale containersjappa. Tidligere kjøpte vi kanskje 4 stk når vi var nede for å kjøpe vann eller saldo til telefonen, men så en dag kom kjæresten til Thorny med en gave til henne: en hel kasse med tyggis (40 stk.)! Jeg hjalp Thorny med å gjøre kål på dem, og da det ikke var flere igjen, kjøpte jeg en ny kasse til oss. Det koster bare 12-13 kr for en kasse, og vi tygger og tygger. De mister smaken etter ca 10 min, men de gir et herlig sukkersjokk…



Varmen kryper innover oss, og fuktigheten stiger. Det har foreløpig bare regnet ordentlig 2-3 ganger (og regntiden begynner jo alltid 15.mai(…)), og det må vel sies å være lite regn på 1 mnd. Heldigvis er vi velsignet med mye by-strøm for tiden, det er fantastisk når vi noen netter har strøm hele natta, og kan bli avkjølt av vifta, i stedet for å våkne svett og ekkel om morgenen. På kontoret har vi også vifte; knappene er litt i stykker, men med et stykke papir i klem, fungerer alt så meget bedre.. ;)

2 kommentarer:

  1. Et stykke papir gjør alt bedre! - livsmotto det altså.....:)

    Det høres ut som om du lever billig nede i der...skulle du få for mye penger så husk på dine søsken som ikke er like heldige ;)

    Jeg drar fra London om 3 uker nå...det er rart, men bra. Vi snakkes vel i Norge - håper jeg!

    klemsi, Ane :)

    SvarSlett
  2. For meg (= mor)så betyr eit stykke papir ei AVIS, og den er brukande til så mangt! Så eg stemmer for alle slags stykke papir, det trur eg kan vera løysinga på utallege verdsproblem. Hurra!

    SvarSlett